| ÖÇ1 | Öğrenci, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları.) tanımlar ve birbirinden ayırt edebilir. |
| ÖÇ2 | Öğrenci, farklı ölçme türlerini (doğrudan, dolaylı, türetilmiş) tanımlar, bunlara ilişkin örnekler verir ve eğitimsel durumlara uygun ölçme türünü seçer. |
| ÖÇ3 | Ölçek düzeylerine örnek verir. |
| ÖÇ4 | Öğrenci, farklı ve değerlendirme türlerini (bağıl, mutlak, biçimlendirme, düzey belirleme vb.) açıklar ve örnekler verir, eğitimsel durumlara uygun değerlendirme türünü seçer. |
| ÖÇ5 | Hata türlerini ve hata kaynaklarını tanımlar, ayır eder ve örnek verir. |
| ÖÇ6 | Güvenirliğin anlamlarını bilir, güvenirlik kestirim yöntemlerini açıklar ve örnekler verir. |
| ÖÇ7 | Geçerliği tanımlar, kapsam geçerliğini açıklar. |
| ÖÇ8 | Test geliştirme aşamalarını bilir. |
| ÖÇ9 | Öğrenci, farklı türdeki test sorularını (çoktan seçmeli, doğru-yanlış, kısa cevaplı, açık uçlu vb.) ölçme amacı doğrultusunda uygun biçimde hazırlar. Hatalı soruları madde yazım ilkelerine uygun olarak düzeltir. |
| ÖÇ10 | Öğrenci, ölçme araçlarından elde edilen verileri temel istatistiksel tekniklerle analiz eder (mod, medyan, aritmetik ortalama, standart sapma, bağıl değişim katsayısı, varyans, ranj), test maddelerine ait güçlük ve ayırt edicilik indekslerini hesaplar ve bu sonuçlara dayalı yorum yapar. |