EĞİTİM FAKÜLTESİ / REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK / EMZ0010 - EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemiÖzçelik (Bölüm I, IV); Turgut & Baykul (1-2. Bölüm)
2Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlarÖzçelik (Bölüm II) ; Turgut & Baykul (6. Bölüm)
3Ölçek ve Ölçek DüzeyleriÖzçelik (Bölüm II) ; Turgut & Baykul (6. Bölüm)
4Ölçüt, Değerlendirme ve Değerlendirme TürleriÖzçelik (bölüm XI) ; Turgut & Baykul (4. Bölüm)
5ÖLÇME ARAÇLARINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER Ölçmede Hata Kavramı, GüvenirlikÖzçelik (bölüm III) Turgut & Baykul (7. Bölüm)
6ÖLÇME ARAÇLARINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER Güvenirlik ve GeçerlikÖzçelik (bölüm III) ; Turgut & Baykul (7. Bölüm)
7ÖLÇME ARAÇLARINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER Geçerlik ve KullanışlılıkÖzçelik (bölüm III) ; Turgut & Baykul (7. Bölüm)
8Testlerin Sınıflandırılması, Test GeliştirmeHakan Atılgan (4. Bölüm); Turgut & Baykul (11. Bölüm, s.217) Atılgan, H. (12. Bölüm)
9Testlerin Sınıflandırılması, Test GeliştirmeHakan Atılgan (4. Bölüm); Turgut & Baykul (11. Bölüm, s.217) Atılgan, H. (12. Bölüm)
10EĞİTİMDE KULLANILAN GELENEKSEL ÖLÇME ARAÇLARI/Açık uçlu, kısa cevaplı, doğru/yanlış tipi ve eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalarTurgut & Baykul (8.-12. Bölümler); Hakan Atılgan (5.-10. Bölümler)
11EĞİTİMDE KULLANILAN TAMAMLAYICI ÖLÇME ARAÇLARI/Tanılayıcı dallanmış ağaç, kavram haritası, yapılandırılmış grid, vee diyagramı, performans görevleriBıçak & Koğar (Bölüm 4)
12EĞİTİMDE KULLANILAN TAMAMLAYICI ÖLÇME ARAÇLARI/Portfolyolar, dereceli puanlama anahtarı, dereceleme ölçekleri, kontrol listesiBıçak & Koğar (Bölüm 5)
13Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler/• Merkezi eğilim ölçüleri • Değişim (yayılım) ölçüleriTurgut & Baykul (3. Bölüm) Atılgan, H. (14. Bölüm)
14Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler Standart puanlar (T ve z puanları)Turgut & Baykul (3. Bölüm)