1 | Dersin içeriği üzerine genel bir bilgilendirme verilmesi. | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
2 | İletişimin temel kavramları açıklanması, örneklerle tanımlanması ve yorumlanması. | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
3 | İşaret, Sembol, İkon gibi kavramlar açıklanarak, görsel iletişim tarihi boyunca işaretler ve sembollerin örneklerle birlikte tanımlanması ve tasarım alanında kullanımlarına yönelik araştırma yapılması | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
4 | İşaret, sembol, ikon, indeks gibi kelimelerin semiyolojik anlamları ve görsel iletişimle olan ilişkilerinin açıklanması. Bir görseli okuma ve yorumlama becerileri geliştirilerek yaratıcı fikirler üretme ve görsel kavramlara anlam yükleme üzerine çalışmaların yapılması. | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
5 | Araştırmaların sonucunda proje çalışmasına başlanması. | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
6 | Proje çalışmasının geliştirilmesi | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
7 | Proje çalışmasının değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması. | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
8 | Piktogram, ideogram tanımlarının yapılması. İmge ve algı ilişkisi açıklanması. | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
9 | Gösterge ve semboller arasındaki ilişkiler incelenerek proje çalışmasının verilmesi. | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
10 | Konuyla ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi. | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
11 | Eskizlerin değerlendirilerek ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçilmesi | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
12 | Sayısal ortamda uygulama çalışmasının geliştirilmesi | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
13 | Sayısal ortamda yapılan çalışmanın değerlendirilmesi | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
14 | Sayısal ortamda yapılan çalışmanın değerlendirilip sonuçlandırılması. | Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar |