| 1 | Ruh sağlığına ilişkin kavramları açıklayabilmeli |
| 2 | Koruyucu ruh sağlığı hemşireliğinin felsefesini tartışabilmeli |
| 3 | I., II., III. düzey sağlık hizmetlerinde psikiyatri hemşiresinin görev ve rollerini tanımlayabilmeli |
| 4 | Koruyucu ruh sağlığı hizmetlerinde birey, aile ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışabilmeli |
| 5 | Birincil önleme bilgi ve ilkelerini (kriz, stres) uygulamaya aktarabilmeli |
| 6 | Ruh sağlığı hemşiresinin gelişim dönemi özelliklerine ilişkin bilgisini uygulamaya aktarabilmeli |
| 7 | Koruyucu ruh sağlığı hizmetlerinde hemşirelik sürecini uygulayabilmeli |
| 8 | Ruh sağlığını etkileyen sosyal belirleyicileri, çevre ve iklim değişikliğinin ruh sağlığına etkilerini sürdürülebilirlik bakış açısıyla tartışabilmeli |
| 9 | İkincil önlemede, hastalıkla ilgili kavram ve özellikleri tanımlayabilmeli |
| 10 | Çalıştığı hasta grubuna özel hemşirelik sürecini uygulayabilmeli |
| 11 | Hastalığın tedavisinde, hastanın tedaviye uyumunda, tedavi sürecinin uygulanmasında ve tedavinin hasta üzerindeki etkilerini izlemede rollerine ilişkin sorumluluk alabilmeli |
| 12 | Genel sağlık sistemi içinde KLP uygulamalarının sağlık sistemine etkisini tartışabilmeli |
| 13 | Genel sağlık sistemi içinde fiziksel sağlık sorunu olan hastada hemşirelik sürecini uygulayabilmeli |
| 14 | Hasta-hemşire etkileşiminde yardım becerilerini uygulayabilmeli |
| 15 | Ruh sağlığını koruyucu, geliştirici, iyileştirici yöntem ve ilkeleri değişik durumlara uyarlayabilmeli ve yeni tutumlar geliştirebilmeli |