| 1 | Okul çalgılarının müzik eğitimindeki yeri ve önemin anlatılması. Gitarın tarihçesi, yapısal özellikleri hakkında genel bilgi. Oturuş ve tutuş teknikleri. | AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 |
| 2 | Akort sistemi ve tellerin isimleri. Sol el için parmak alıştırmaları ve teknik çalışmalar. | AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 |
| 3 | Sağ el parmak numara ve harfleri, apoyando ve tirando teknikleri. | AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 |
| 4 | Gitarda birinci pozisyondaki notaların yerlerinin öğretilmesi ve tirando tekniğine göre çalma. | AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 |
| 5 | Boş tellerde basit arpej formülleri. Pima, pami vb. | AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 |
| 6 | İki sesli parti anlayışı, tutan seslerin uzaması için gereken tekniğin verilmesi | AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 |
| 7 | İki sesli etüt çalışması | AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 |
| 8 | Sağ el arpej formüllerini sol el ile birleştirerek akorlara uyarlama. | AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 |
| 9 | Arpej formüllerinin geliştirilmesi farklı akorlarla çalışılması. | AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 |
| 10 | Farklı tonlar içerisinde kadans çalışmaları yapılması. | |
| 11 | Kadans çalışmalarını akor ve arpej çalışmaları ile birleştirerek kolay eşlik yöntemlerini öğrenme. | |
| 12 | Öğrenilen tekniklerin okul şarkıları ve türküler üzerinde uygulanması. | |
| 13 | Öğrenilen tekniklerin okul şarkıları ve türküler üzerinde uygulanması. | |
| 14 | Öğrenilen konuların tekrar edilmesi. | |