EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OES3020 - ÖZEL YETENEKTE TANILAMA MODELLERİ VE TESTLERİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
ÖÇ1Özel yetenekli bireylerin tanılanmasının amaçlarını, ilkelerini ve gerekçelerini açıklar.
ÖÇ2Norm tabanlı, ölçüt tabanlı ve örneklem tabanlı tanılama yöntemlerini tanımlar ve birbirleriyle karşılaştırır.
ÖÇ3Bireye dayalı ve programa dayalı tanılama yaklaşımlarını ayırt eder ve uygulama süreçlerini analiz eder.
ÖÇ4Tanılama sürecinin evrelerini ve aşamalarını sıralar ve farklı programlara göre değişimini değerlendirir.
ÖÇ5Zekâ ve yetenek ölçeklerinin (Anadolu-Sak, Weschler, Stanford-Binet, Raven vb.) yapısını ve kullanım alanlarını tanımlar, sınırlılıklarını tartışır.
ÖÇ6Tanılamada karşılaşılan güncel sorunları (yüzde sorunu, eşit olmayan temsil, tavan etkisi) analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.