| 1 | Öğrencilere öğrenme güçlüğü ve yazma süreci ile ilgili temel kavramları ve yazma gelişiminin aşamalarını öğretmek. |
| 2 | Yazma güçlüğünün nedenlerini, belirtilerini ve tanılama ölçütlerini açıklayabilme becerisi kazandırmak |
| 3 | Öğrencilere yazma güçlüğünün erken çocukluk, okul öncesi ve ilköğretim dönemlerindeki yansımalarını tanıtmak. |
| 4 | Yazma güçlüğünün değerlendirilmesine ilişkin süreçleri ve araçları öğretmek. |
| 5 | Yazma güçlüğüne yönelik araştırma temelli müdahale yöntemlerini tanıtmak ve bunların uygulanabilirliğini kavratmak. |
| 6 | Yazma güçlüğü olan öğrenciler için sınıf içi uyarlamalar ve destekleyici uygulamaları öğretmek. |
| 7 | Öğrencilerin örnek müdahale programlarını analiz ederek yazma güçlüğü olan bireylere yönelik etkili çözüm önerileri geliştirmelerini sağlamak. |