NİĞDE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / PAZARLAMA / PAZ1004 - EKONOMİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
ÖÇ1Mikroekonomi ve makroekonomi temel kavramlarını (arz-talep, piyasa türleri, enflasyon, işsizlik vb.) tanımlar
ÖÇ2Ekonomik göstergeleri (GSYİH, enflasyon oranı, döviz kuru) yorumlar ve pazarlama stratejilerine etkisini analiz eder
ÖÇ3 Tüketici davranışlarını ekonomik faktörler (gelir, fiyat, tercihler) açısından analiz eder
ÖÇ4Piyasa yapılarını (tam rekabet, monopol, oligopol) karşılaştırır ve pazarlama taktiklerine etkilerini değerlendirir
ÖÇ5 Uluslararası ekonomi ve küresel pazarların pazarlama süreçlerine etkilerini açıklar
ÖÇ6Ekonomik verileri kullanarak pazarlama planları geliştirir ve rekabet analizi yapar
ÖÇ7Ekonomik dalgalanmaların (resesyon, büyüme) müşteri tercihleri ve satış stratejileri üzerindeki etkilerini değerlendirir.