| 1 | 1.Dersin amacı, önemi ve temel kavramlar (ders kitabı, yardımcı materyal, öğretim programı ile ilişki) | 1,2 |
| 2 | 2.Ders kitaplarının hazırlanma süreci ve MEB ölçütleri | 1,2 |
| 3 | 3.Ders kitaplarında içerik düzeni ve öğretim programıyla uyum | 1,2 |
| 4 | 4.Dil ve anlatım özelliklerinin incelenmesi | 1,2 |
| 5 | 5.Ders kitaplarında görsel unsurlar ve tasarım ilkeleri | 1,2 |
| 6 | 6.Ölçme-değerlendirme etkinliklerinin incelenmesi | 1,2 |
| 7 | 7.İlkokul Türkçe ders kitaplarının incelenmesi | 1,2 |
| 8 | 8.İlkokul Matematik ders kitaplarının incelenmesi | 1,2 |
| 9 | 9.İlkokul Hayat Bilgisi ders kitaplarının incelenmesi | 1,2 |
| 10 | 10.İlkokul Fen Bilimleri ders kitaplarının incelenmesi | 1,2 |
| 11 | 11.İlkokul Sosyal Bilgiler ders kitaplarının incelenmesi | 1,2 |
| 12 | 12.Ders kitaplarının güçlü ve zayıf yönlerinin karşılaştırmalı analizi | 1,2 |
| 13 | 13.Alternatif öğretim materyali geliştirme çalışmaları | 1,2 |
| 14 | 14.Alternatif öğretim materyali geliştirme çalışmaları | 1,2 |