EĞİTİM FAKÜLTESİ / SINIF ÖĞRETMENLİĞİ / SOZ3005 - FEN ÖĞRETİMİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
ÖÇ1Türkiye’de fen programlarının tarihçesi ve yaşanan değişim ile gelişimleri bilir.
ÖÇ2Piaget'in bilişsel gelişim teorisi ile bu teorinin tüm alt öge ve bileşenlerini bilir.
ÖÇ3Vygotsky'ın sosyo kültürel gelişim teorisi ile bu teorinin tüm alt öge ve bileşenlerini bilir.
ÖÇ4Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmalarını bilir ve karşılaştırır.
ÖÇ5Yapılandırmacı yaklaşımın anlamını ve işlevlerini bilir.
ÖÇ6Yapılandırmacı yaklaşımın temel özelliklerini, bu yaklaşımdaki öğrenme sürecini ve bu yaklaşımın türlerini bilir.
ÖÇ7Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki beceri alanında yer alan bilimsel süreç becerilerini bilir.
ÖÇ8Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki beceri alanında yer alan yaşam ve mühendislik becerilerini bilir ve beceri kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular.
ÖÇ9Piaget ve Kohlberg'in ahlaki gelişim teorilerini bilir ve karşılaştırır.
ÖÇ10Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki duyuşsal özellikler alanında yer alan değerleri bilir ve değer kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular.
ÖÇ11Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki duyuşsal özellikler alanında yer alan tutum - motivasyon ögelerini bilir ve bu ögeleri kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular.
ÖÇ12Fen bilimleri dersi öğretim programının analizini (bilgi-beceri-duyuş alanları) gerçekleştirir.
ÖÇ13Yapılandırmacı yaklaşım ile ASDÖ anlayışının entegrasyonu sağlar ve yaklaşım-strateji-model-yöntem-teknik ilişkilendirmesini yaparak örnek bir ders planlamasını yaparak uygular.
ÖÇ14Sosyo-bilimsel konuların ne olduğunu bilir ve bu içeriği fen derslerine entegre ederek öğretimini ve değerlendirmesini yapar.
ÖÇ15Sürdürülebilirlik kavramının ne anlama geldiğini bilir ve bu kavram içeriğini fen derslerine dahil ederek öğretimini ve takibini yapar.