| ÖÇ1 | SÖZLÜKLERİN TÜRK DİLİ AÇISINDAN ÖNEMİNİ KAVRAMA |
| ÖÇ2 | YABANCI DİL İLE EĞİTİM VEREN OKULLAR, DEVLET OKULLARINDA ERKEN DÖNEMLERDE VERİLEN YABANCI DİL DERSLERİNİ DEĞERLENDİRME |
| ÖÇ3 | TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ANLATIMINDA MEYDANA GELEN SESLETİM SORUNUNU DEĞERLENDİRME |
| ÖÇ4 | DİL KİRLİLİĞİ VE BUNUN SEBEPLERİNİ DEĞERLENDİRME |
| ÖÇ5 | ANA DİL VE ANA DİLİ KAVRAMLARINI BİRBİRİNDEN AYIRMA |
| ÖÇ6 | TÜRK DÜNYASINDAKİ TÜM DEVLETLERLE İLETİŞİMDE TEK DİLE GEÇMENİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
| ÖÇ7 | TÜRKÇENİN BİLİM DİLİ OLABİLME DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ |
| ÖÇ8 | TÜRKİYE TÜRKÇESİNDEKİ YAZILIM SORUNUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ |
| ÖÇ9 | İNTERNETTEKİ TÜRKÇE KULLANIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ |
| ÖÇ10 | TÜRKÇEDEKİ TERİM KARMAŞASININ DEĞERLENDİRİLMESİ |