1 | 1. Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları (amaç, hedef, müfredat, ders planı, öğrenme çıktısı vb.) açıklayabilme |
2 | 2. Türkçe dersi öğretim programlarının tarihsel gelişim sürecini Cumhuriyet öncesinden günümüze kadar değerlendirebilme |
3 | 3. Güncel Türkçe dersi öğretim programının yapısını, temel yaklaşımını, güçlü ve zayıf yönlerini analiz edebilme |
4 | 4. Programda yer alan becerileri (okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma vb.) ve öğrenme alanlarını kavrayarak sınıf düzeylerine göre öğrenme çıktısı dağılımlarını inceleyebilme |
5 | 5. Türkçe ders kitaplarını içerik, yöntem ve öğrenme açısından çözümleyebilme |
6 | 6. Türkçe öğretmenliği lisans programlarının tarihsel gelişimini ve güncel yapısını öğretmen yeterlilikleri bağlamında yorumlayabilme |
7 | 7. Türkçe dersinde kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri tanımlayarak sınıf içi uygulama tasarımları geliştirebilme |
8 | 8. Türkçe dersi öğretim programına uygun bir eğitim durumu planı hazırlayarak öğrenme çıktılarına, yöntem–tekniklere, materyallere ve ölçme–değerlendirme yaklaşımlarına uygun ders tasarımı yapabilme |