EĞİTİM FAKÜLTESİ / TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ / TRZ2004 - TÜRK HALK EDEBİYATI 2

DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

           
Dersin Kodu Dersin Yarıyılı/Yılı   Dersin Türü   Dersin Seviyesi   Dersin Öğretim Dili
     
  
Dersin Adı Teori Uygulama AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Amacı
Dersin Kısa İçeriği
Önkoşullar

DERSİN HEDEFLERİ
 
DERSİN HEDEFLERİ 
1 1. Âşık Tarzı Edebiyat Geleneğinin ortaya çıkışını, gelişimini ve ozan-baksı geleneğiyle ilişkisini açıklayabilme.
22. Tekke-Tasavvuf Edebiyatının tarihsel gelişimini ve önemli temsilcilerini sıralayabilme.
33. Âşık ve Tekke-Tasavvuf Edebiyatına ait temel nazım türlerini ve şekillerini ayırt edebilme
44. Âşıklık geleneğinin yaratma ve icra ortamlarını açıklayabilme.
55. Tekke-Tasavvuf Edebiyatının sosyal ve kültürel zeminini yorumlayabilme.
66. Halk şiiri ve halk hikâyelerinin eğitsel işlevlerini kavrayabilme.
77. Ortaokul düzeyine uygun halk şiiri örneklerini seçebilme.
88. Halk Edebiyatı ürünlerini sınıf ortamına uygun öğretim etkinliklerine uyarlayabilme
99. Âşık Tarzı Edebiyat Geleneğinin dönemlerini ve bu dönemlerdeki temsilcileri karşılaştırabilme.
1010. Tekke-Tasavvuf Edebiyatı ile Âşık Tarzı Edebiyat Geleneğinin ortak ve farklı yönlerini çözümleyebilme.
1111. Halk şiirinin dil ve üslup özelliklerini analiz edebilme.
1212.Ortaokul düzeyinde kullanılmak üzere halk şiiri ve halk hikâyelerine dayalı bir ders etkinliği tasarlayabilme.
1313. Farklı Halk Edebiyatı türlerinin eğitsel katkılarını karşılaştırabilme.
1414. Ortaokul düzeyinde kullanılan halk şiiri örneklerini pedagojik açıdan değerlendirebilme.
 
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ DERSİN YÜZDESİ
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi
Genel Kültür/Genel Yetenek Dersi