1 | 1. Âşık Tarzı Edebiyat Geleneğinin ortaya çıkışını, gelişimini ve ozan-baksı geleneğiyle ilişkisini açıklayabilme. |
2 | 2. Tekke-Tasavvuf Edebiyatının tarihsel gelişimini ve önemli temsilcilerini sıralayabilme. |
3 | 3. Âşık ve Tekke-Tasavvuf Edebiyatına ait temel nazım türlerini ve şekillerini ayırt edebilme |
4 | 4. Âşıklık geleneğinin yaratma ve icra ortamlarını açıklayabilme. |
5 | 5. Tekke-Tasavvuf Edebiyatının sosyal ve kültürel zeminini yorumlayabilme. |
6 | 6. Halk şiiri ve halk hikâyelerinin eğitsel işlevlerini kavrayabilme. |
7 | 7. Ortaokul düzeyine uygun halk şiiri örneklerini seçebilme. |
8 | 8. Halk Edebiyatı ürünlerini sınıf ortamına uygun öğretim etkinliklerine uyarlayabilme |
9 | 9. Âşık Tarzı Edebiyat Geleneğinin dönemlerini ve bu dönemlerdeki temsilcileri karşılaştırabilme. |
10 | 10. Tekke-Tasavvuf Edebiyatı ile Âşık Tarzı Edebiyat Geleneğinin ortak ve farklı yönlerini çözümleyebilme. |
11 | 11. Halk şiirinin dil ve üslup özelliklerini analiz edebilme. |
12 | 12.Ortaokul düzeyinde kullanılmak üzere halk şiiri ve halk hikâyelerine dayalı bir ders etkinliği tasarlayabilme. |
13 | 13. Farklı Halk Edebiyatı türlerinin eğitsel katkılarını karşılaştırabilme. |
14 | 14. Ortaokul düzeyinde kullanılan halk şiiri örneklerini pedagojik açıdan değerlendirebilme. |