| 1 | The concepts related with education (education, teaching, culture, indoctrination, conditioning, brainwashing, socialization, acculturation) | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 2 | Major philosophers in philosophy of education (Plato, Aristotle, Locke, Dewey) and philosophy of education as an academic discipline | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 3 | Traditions of Education: Liberal education. History, major theses. Humanistic education, perennialism and essentialism | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 4 | Liberal education tradition in Islamic World and Turkey: In classical period and post-westernization. | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 5 | Philosophical justifications of liberal education traditions: ontology, human nature, epistemology, axiology, political philosophy | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 6 | Traditions of Education: Progressive education. . | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 7 | Traditions of Education: Critical Pedagogy. Its fundamental theses. Conflict theory, education and social class, reproduction, ideology critic. | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 8 | Traditions of Education: Critical Pedagogy. Inequalities in education and social class; reproduction, ideology critic. | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 9 | Traditions of Education: Vocational Education | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 10 | Ideologies and Education | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 11 | Major philosophical, social, political and ideological ideas that shape the contents, methods and politics of education before modernization in Turkish history. | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 12 | Major thinkers and worldviews that have influence on educational practice and thought in Turkey. | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 13 | The main concepts of The Philosophy of Education? | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |
| 14 | John Dewey and Phiolosophy of Education | 1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale. |