EDUCATION FACULTY / SPECIAL EDUCATION TEACHING / EMZ0003 - PHILOSOPHY OF EDUCATION

Contents Of The Courses in a weekly Period

Week 
Subjects 
Sources 
1The concepts related with education (education, teaching, culture, indoctrination, conditioning, brainwashing, socialization, acculturation)1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
2Major philosophers in philosophy of education (Plato, Aristotle, Locke, Dewey) and philosophy of education as an academic discipline1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
3 Traditions of Education: Liberal education. History, major theses. Humanistic education, perennialism and essentialism1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
4 Liberal education tradition in Islamic World and Turkey: In classical period and post-westernization.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
5 Philosophical justifications of liberal education traditions: ontology, human nature, epistemology, axiology, political philosophy1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
6Traditions of Education: Progressive education. .1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
7Traditions of Education: Critical Pedagogy. Its fundamental theses. Conflict theory, education and social class, reproduction, ideology critic.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
8Traditions of Education: Critical Pedagogy. Inequalities in education and social class; reproduction, ideology critic.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
9Traditions of Education: Vocational Education1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
10Ideologies and Education1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
11 Major philosophical, social, political and ideological ideas that shape the contents, methods and politics of education before modernization in Turkish history.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
12Major thinkers and worldviews that have influence on educational practice and thought in Turkey.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
13The main concepts of The Philosophy of Education?1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.
14John Dewey and Phiolosophy of Education1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çeviren: Nesrin Kale.