EDUCATION FACULTY / SPECIAL EDUCATION TEACHING / OES3024 - LEARNING STRATEGIES FOR STUDENTS WITH LEARNING DISABILITIES

Contents Of The Courses in a weekly Period

Week 
Subjects 
Sources 
1Learning Disabilities and Learning ProblemsCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
2Learning Processes and MemoryÖzmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
3Types of Memory and Memory ModelsÖzmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
4Theoretical Bases of Learning StrategiesÖzmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
5Cognitive Strategies (Rehearsal, Grouping, Elaboration)Özmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
6Metacognitive Strategies (Planning, Monitoring, Evaluating)Özmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
7Motivation and Attention StrategiesÖzmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
8Strategies for Improving Memory and Organizing InformationCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
9Time Management and Test-Taking StrategiesCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
10Listening, Note-Taking, and Self-Regulation StrategiesCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
11Learning Strategies for Reading Difficulties (Dyslexia)Ceylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
12Learning Strategies for Writing Difficulties (Dysgraphia)Ceylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
13Learning Strategies for Mathematics Difficulties (Dyscalculia)Ceylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
14Practical Applications and Case StudiesCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.