GZFT | GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER (GZFT ANALİZİ) |
G Analizi | Güçlü Yanlar |
G1 | Deneyimli, dinamik ve genç bir akademik kadroya sahip olması |
G2 | İnşaat mühendisliği eğitiminin kalitesi |
G3 | Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısının az olması |
G4 | Mezunların kolay iş bulması ve tercih edilmeleri |
G5 | İngilizce ders verebilecek öğretim üyelerinin bulunması |
G6 | Öğretim üyesi başına düşen yayın sayısının yüksek olması |
G7 | Uluslararası çalışmaların sürdürülmesi |
G8 | Bölümümüzün üniversite merkez yerleşkesinde bulunması |
G9 | MÜDEK akreditasyonuna sahip olunması |
G10 | Lisansüstü (Yüksek Lisans ve Doktora) programlarına sahip olunması |
G11 | Değişim programları kapsamında yurtdışındaki üniversitelerle öğrenci/öğretim elemanı değişiminin yapılması |
G12 | Bölümdeki personelin uygun çalışma ortamının olması |
G13 | Çift ana dal ve yan dal programlarının olması |
Z Analizi | Zayıf Yanlar |
Z1 | Tanıtım eksikliği |
Z2 | Araştırma görevlisi eksikliği |
Z3 | Avrupa Birliği veya TÜBİTAK destekli uluslararası / ulusal projelerin eksikliği |
Z4 | İdari ve teknik personelin yeterli sayıda olmaması |
Z5 | Bölümü kazanan öğrencilerin temel bilgilerinin düşük olması |
Z6 | Sanayi - üniversite işbirliğinin yeterli seviyede olmaması |
F Analizi | Fırsatlar |
F1 | Araştırma ve geliştirme faaliyetlerine ayrılan payın artış göstermesi |
F2 | Yurtdışı ve yurt içindeki üniversitelere akademik amaçlı öğretim elemanı ve öğrenci gönderebilme imkânlarının olması (ERASMUS, FARABİ, MEVLANA) |
F3 | Bilgiye erişimin daha hızlı ve kolay olması |
F4 | Alt yapı çalışmalarının hızlanması ile birlikte ulusal veya uluslararası projelerin alınabilecek olması |
F5 | Bölgedeki kamu ve özel statüdeki kurum ve kuruluşlarla araştırma geliştirme faaliyetlerine başlanması |
F6 | İnşaat mühendisliğinin üniversiteye giren adaylar arasında hala en ön sıralarda tercih ediliyor olması |
F7 | Ülkemizde inşaat sektörünün ekonominin itici güçlerinden biri olması |
F8 | Bölümün yurtdışındaki üniversitelerle işbirliği yapabilecek düzeyde olması |
F9 | Bölümün, KOP bölgesi üniversiteleri arasında olması |
T Analizi | Tehditler |
T1 | Araştırma görevlisi ve teknik eleman temininde yaşanan zorluklar |
T2 | Öğretim elemanları atama kriterlerinin ağırlaşması |
T3 | Öğretim elemanları üzerindeki iş yükü fazlalığı |
T4 | Değişim programları ile yurt dışından gelen öğrenci sayısının az olması |