| ÖÇ1 | Rehberliğin temel kavramlarını tarihsel gelişimini,amaç ve ilkelerini bilir |
| ÖÇ2 | Rehberliğin ortaya çıkıp gelişmesinin nedenlerini bilir |
| ÖÇ3 | Rehberliğin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ4 | Rehberliğin işlevlerini, hangi işlevin ne tür hizmetlerle yerine getirilebiliceğini kavrar |
| ÖÇ5 | Eğitsel rehberlik hizmetlerini kavrar ve sınıfında eğitsel rehberlik hizmetlerini başarıyla uygular. |
| ÖÇ6 | Mesleki ve kişisel rehberlik çalışmalarını kavrar ve yönlendirme hizmetlerine asgari düzeyde katkı sağlayabilir |
| ÖÇ7 | Öğretim kademelerine göre rehberlik hizmetlerinin amaçlarını kavrar, etkinlikler hakkında bir anlayış geliştirir. |
| ÖÇ8 | Geleneksel rehberliğin olumsuzluklarını farkederek gelişimsel rehberliğin üstünlüklerini benimser |
| ÖÇ9 | Öğrenme eksikliklerinin neler olduğunu fark eder. |
| ÖÇ10 | Bireyi tanımanın önemini ve gereğini kavrar. Bireyin hanyi özelliklerinin incelenmesi gerektiğini kavrar. |
| ÖÇ11 | Bireyi tanımada kullanılacak test dışı teknikleri kullanır |
| ÖÇ12 | Psikolojik danışman kuramlarını tanır, hümanist yaklaşımın ilkelerini benmiser |
| ÖÇ13 | Rehberlik hizmetlerinin örgütsel yapısını kavrar. |
| ÖÇ14 | Rehberlik hizmetlerinde bir sınıf rehber öğretmenine düşen görevleri yapabilir düzeye ulaşır |