NİĞDE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / PAZARLAMA / PAZ2008 - MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
ÖÇ1Müşteri kavramını çok yönlü olarak ele alır ve irdeler ve pazarlama açısından her bir bakış açısının çıkarsamalarını yapar.
ÖÇ2Değişen pazar dinamikleri çerçevesinde müşteri hareketlerini izler, işletmemin pazarlama stratejileri bağlamında çıkarımlarda bulunur.
ÖÇ3Müşteri ilişkileri bağlamında öne çıkan başarısızlık nedenlerini irdeler ve başarısızlığa yönelik çözüm önerilerinde bulunur.
ÖÇ4İşletmenin müşterilerini analiz ederek uygun müşteri ilişkileri yönetimi için gerekli olan veri tabanı için gerekli bilgi kaynaklarını tespit eder ve tasarımını yapar.
ÖÇ5RFM Analizleri, Pareto Analizi gibi teknik analizleri yapar ve bulgularını yorumlar.
ÖÇ6Müşteri ilişkileri yönetiminin uygulamasında tepe yöneticilerinin rollerini ve sorumlulukları bilir.
ÖÇ7Müşteri ilişkileri yönetiminde bilgi ve bilgi paylaşımını ve bilgi paylaşımının temel ilkelerini bilir.
ÖÇ8Müşteri ilişkileri yönetiminin unsurlarını ve uygulama aşamalarını bilir.
ÖÇ9Müşteri sadakati, müşteri değeri, müşteri kazanma, müşteriyi elde tutma konularını bilir ve uygular.
ÖÇ10Müşteri ilişkilerinde kalite kuralını benimseyebilmek.
ÖÇ11Müşteri ilişkilerinde Toplam Kalite Yönetimi hakkında temel bilgilere sahip olmak.
ÖÇ12Müşteri bağımlılığını oluşturabilme ve Müşteri şikayetlerini yönetebilme.
ÖÇ13Müşteri ilişkilerini ölçebilme ve yorumlayabilme.
ÖÇ14Müşterilerle empatik iletişim kurabilme ve beden dili hakkında bilgi sahibi olabilme.
ÖÇ15Müşteri ilişkileri yönetimini tasarlayabilmek.