SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / SPOR YÖNETİCİLİĞİ / SPY3009 - TÜKETİCİ DAVRANIŞI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Tüketici Davranışına Giriş Tüketici davranışının tanımı ve önemi Pazarlama ve tüketici davranışı ilişkisi Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin genel çerçevesi 
2Tüketici Karar Verme Süreci İhtiyacın fark edilmesi Bilgi arama süreci Alternatiflerin değerlendirilmesi Satın alma kararı Satın alma sonrası davranışlar (memnuniyet, pişmanlık, tekrar satın alma) 
3Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler a) Kişisel faktörler: Yaş, gelir, meslek, yaşam tarzı, kişilik, algı b) Psikolojik faktörler: Motivasyon (Maslow, Herzberg) Algılama Öğrenme Tutumlar ve inançlar c) Sosyal faktörler: Aile Referans grupları Sosyal sınıf Kültür ve alt kültür 
4Tüketici Öğrenmesi ve Belleği Davranışsal öğrenme teorileri Bilişsel öğrenme teorileri Hatırlama ve unutma süreçleri 
5Tüketici Tutumları ve Tutum Değiştirme Tutumun bileşenleri (bilişsel, duygusal, davranışsal) Tutum ölçüm yöntemleri Tutum değişim stratejileri 
6Algı ve Algısal Süreç Algı süreci (maruz kalma, dikkat, yorumlama) Algısal çarpıtmalar Marka algısı ve konumlandırma 
7Ara Sınav (Vize) 
8Tüketici Tatmini ve Sadakati Müşteri memnuniyeti kavramı Müşteri sadakati türleri Sadakat programları ve CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) 
9Dijital Çağda Tüketici Davranışı Online tüketici davranışları Sosyal medya ve tüketici etkilenimi E-ticaret ve mobil alışveriş alışkanlıkları 
10Etik ve Sosyal Sorumluluk Tüketici hakları Etik pazarlama uygulamaları Sürdürülebilir tüketim 
11Sosyal Faktörler Aile ve referans grupları Sosyal sınıf ve statü Kültür ve alt kültürün etkisi 
12Tüketici Tatmini ve Sadakati Müşteri memnuniyeti kavramı Müşteri sadakati türleri Sadakat geliştirme stratejileri 
13Dijital Tüketici Davranışı Online ve mobil alışveriş davranışları Sosyal medya etkisi ve elektronik ağızdan ağıza iletişim Dijital pazarlama stratejilerinde tüketici davranışı 
14Etik, Sosyal Sorumluluk ve Genel Değerlendirme Etik tüketim ve sürdürülebilir tüketim Tüketici hakları Dönem genel değerlendirmesi ve proje sunumları