1 | Ahlak, etik, değer ve norm kavramlarını eğitim bağlamında tanımlayıp açıklayabilir. |
2 | Faydacılık, Kantçı ödev etiği, Aristotelesçi erdem etiği ve çağdaş etik yaklaşımlarını özetleyebilir. |
3 | Eğitim ortamlarında ortaya çıkan etik ikilemleri farklı teorik perspektiflerle analiz edebilir. |
4 | Eğitimde eşitlik, hakkaniyet, özgürlük ve sorumluluk sorunlarını tartışabilir. |
5 | Öğretmenlik mesleğinin etik yükümlülüklerini yorumlayabilir. |
6 | Evrensel etik ilkeler ile toplumsal/kültürel değerler arasındaki çatışmaları somut örnekler üzerinden değerlendirebilir. |
7 | Eğitim uygulamalarında etik kararlar alırken gerekçelerini felsefi temellere dayandırabilir. |